Alle informatie over verificatie

Alle informatie over verificatie

Wat heb je nodig voor Verificatie?

Bij de meeste investeringsmaatschappijen is een verificatie nodig.
Dit is om het witwassen van geld tegen te gaan.

Bij de verificatie is meestal een copy van je Paspoort nodig en copy van een orginele factuur waar je adres gegevens op staan.
Deze factuur mag in de meeste gevallen niet ouder zijn dan 3 maanden.
Bij de meeste bedrijven kan je de documenten via de desbetreffende website uplouden.

Niet bij elke investeringsmaatschappij is een verificatie nodig.
Bijvoorbeeld niet bij  bedrijven die alleen in Cryptocurrency handelen.
Buiten de persoonlijke verificatie is er ook nog een beveiligings verificatie.
Die zijn voor de beveiliging van je account.

Wachtwoorden

Wachtwoorden zijn een zwakke vorm van beveiliging.
Ze zijn gemakkelijk te stelen en nog gemakkelijker te ontcijferen voor kwaadwillende hackers.
De oplossing voor een goed slot op de digitale deur?
Gebruik meer dan één sleutel.Veel web-diensten maken tegenwoordig gebruik van verificatie in twee stappen, wat betekent dat de website bij het inloggen naast een wachtwoord vraagt om een aanvullende code die naar je telefoon wordt gestuurd.
Maar hoe werkt het precies? En hoe activeer je 2FA (kort voor two-factor authentication)?

Wat is tweestap verificatie (2FA)?

Wanneer je geld pint gebruik je zonder te weten al verificatie in twee stappen: je voert een pas in (een fysiek voorwerp dat alleen jij hebt) en tikt een pincode in (informatie die alleen jij weet).
Tweestap verificatie is precies dat: twee vormen van identificatie in plaats van één.
Dus in plaats van alleen een wachtwoord, voer je nu ook een code in die wordt verstuurd naar je mobiele telefoon.

Hoe werkt verificatie in twee stappen?

De eerste stap is altijd hetzelfde: om in te loggen voer je je gebruikersnaam en wachtwoord in, zoals je altijd doet.
Nieuw is de toevoeging van een tweede stap, waar je een code invoert die je ontvangt via je mobiele telefoon.
Na het invoeren van je code herkent de dienst je pc, tablet of mobiel als vertrouwd apparaat, zodat je in de toekomst niet nog een keer een dubbelslot hoeft te ontgrendelen om in te loggen.

Wat als ik mijn telefoon verlies of geen verbinding heb?

Als je je telefoon verliest heb je een groot probleem, omdat de codes naar het mobiele nummer dat je hebt opgegeven worden verzonden.
Verlies je je telefoon, dan kun je nog wel:Toegang krijgen tot je account via een vertrouwde computer.
Met behulp van vooraf ingestelde codes toegang krijgen.
Behoren deze mogelijkheden niet tot jouw opties, dan moet je een nieuwe telefoon gebruiken met je oude mobiele nummer om je account te herstellen.
Reis je in het buitenland of heb je geen signaal en moet je inloggen via tweestap verificatie, dan kun je offline codes of vooraf ingestelde codes gebruiken.
Heb je een smartphone, dan adviseer ik je gebruik te maken van Google Authenticator (Android, iOS) of Authenticator (Windows Phone); apps die offline codes produceren voor gebruik wanneer je niet thuis bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *